در دوره‌ی زمانی که ایلان ماسک قصد خود را برای خرید توییتر اعلام کرد، دارایی خالص وی 65 میلیارد دلار کاهش یافت.

سهام تسلا که در 25 آوریل، روزی که او برنامه خود را برای خرید توییتر اعلام کرد، 998.02 دلار به ازای هر سهم بود، بیش از 24 درصد کاهش یافت و امروز هر سهم به 752.29 دلار بسته شد. در حالی که بازار سهام طی ماه های گذشته با نوسانات قابل توجهی روبرو بوده است، ضررهای تسلا بیش‌تر از حد متوسط بازار ​​است. در مقایسه، S&P 500 در همان دوره زمانی 9.2 درصد کاهش یافته و میانگین صنعتی داوجونز 7.9 درصد سقوط کرده است.

 

طبق گزارش بلومبرگ، دارایی خالص ماسک در نوامبر سال گذشته به بیش از 340 میلیارد دلار رسید و در ماه گذشته به 197.1 میلیارد دلار کاهش یافت که نشان‌گر یک کاهش 42 درصدی است.

 

این میلیاردر روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد از قرارداد 44 میلیارد دلاری برای خرید پلتفرم رسانه‌های اجتماعی (توییتر) انصراف دهد و به نگرانی در مورد حساب‌های ربات اشاره کرد و شرکت را به “نقض اساسی چندین مفاد” توافقنامه از جمله عدم ارائه‌ی آمار صحیح در رابطه با کاربران متهم کرد.

 

برخی از کارشناسان مالی استدلال کرده‌اند که ضررهای مالی تسلا تامین مالی معامله توییتر را برای ماسک دشوارتر می‌کند، و این به آن دلیل است که ماسک بخش عظیمی سهام خود را وثیقه کرده است البته مشخص نیست که آیا تامین مالی این معامله ارتباطی با تصمیم ماسک برای عقب‌نشینی داشته است یا خیر.

 

تسلا درخواست بیزنس اینسایدر را برای اظهار نظر در این باره رد کرد.

منبع: بیزنس اینسایدر
ترجمه از فاینوهاب