• آخرین حراج خیریه وارن بافت با پیشنهاد 19 میلیون دلاری رکورد زد.

یک پیشنهاددهنده‌ی ناشناس برای داشتن فرصتی برای صرف ناهار با وارن بافت، رکورد 19 میلیون دلار پیشنهاد داده است.

فردی که پیشنهاد برنده را در یک حراج خیریه در eBay ارائه کرد، در ماه‌های آینده با مدیر اجرایی شرکت Berkshire Hathaway Inc. در استیک‌خانه شهر نیویورک Smith & Wollensky ملاقات خواهد کرد.

امسال آخرین باری است که آقای بافت 91 ساله در این ناهار شرکت خواهد کرد. از زمان شروع این رویداد سالانه در سال 2000، آقای بافت به جمع آوری بیش از 53 میلیون دلار برای Glide، یک موسسه خیریه در سانفرانسیسکو کمک کرده است که غذا، مراقبت‌های بهداشتی و حمایت‌های قانونی را به افراد بی‌خانمان و سایر افراد آسیب‌پذیر در شهر ارائه می‌دهد. Glide یکی از خیریه‌های مورد علاقه همسر اول آقای بافت، سوزی بافت بود که در سال 2004 درگذشت.

آقای بافت در یک بیانیه مطبوعاتی درباره این وعده‌ی غذایی گفت: «این اتفاق چیزی جز نیکی در پی نداشت. من به بهانه‌ی صرف این وعده با افراد بسیاری آشنا شده‌ام و آن‌ها از این که این پول در جای مناسبی هزینه می‌شود، بسیار خشنود هستند.»

پیشنهاد برنده امسال بیش از چهار برابر آخرین پیشنهاد برنده است که توسط یک کارآفرین ارز دیجیتال در حراج سال 2019 انجام شد.

تد وشلر، مدیر سابق صندوق پوشش ریسک، که اکنون یکی از مدیران پورتفوی برکشایر است، از برندگان قبلی بود. دیوید آینهورن، رئیس شرکت Greenlight Capital و یک شرکت بازی‌سازی چینی که یک پیشنهاد برنده 2,345,678 دلاری ارائه کرد.

منبع: Wall Street Journal

ترجمه از فاینوهاب