شرکت پکسوس نظرسنجی جدیدی را با 5000 شرکت‌کننده تکمیل کرده است که اطلاعات جالبی درباره بازار ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

به گزارش فاینوهاب و به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود ورشکستگی‌های متعدد شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال و موج آغاز قانون‌گذاری‌ها در این صنعت، اعتماد کاربران این بازار نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر نکرده است. نظرسنجی جدیدی که توسط شرکت تکنولوژی بلاکچین پکسوس (Paxos) انجام شده است، آمارهای جالبی در این‌باره ارائه می‌دهد.

نظرسنجی شرکت پکسوس

نظرسنجی جدیدی تحت عنوان تحت عنوان «نظرسنجی رفتاران خریداران» توسط شرکت نیویورکی پکسوس انجام شده است.  این نظرسنجی به صورت آنلاین و با همکاری شرکت Pollfish صورت گرفته است. در این نظرسنجی، 5000 نفر از ساکنان کشور ایالات متحده آمریکا که درآمد سالانه آن بیش از 50 هزار دلار است، شرکت کرده‌اند. تمامی شرکت‌کنندگان بالای 18 سال بودند و حداقل یک بار در سه سال اخیر، یکی از ارزهای دیجیتال‌ بازار را خریداری کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی که در روزهای پنجم و ششم ژانویه سال جاری میلادی انجام شده است، 75 درصد از کاربران این بازار درباره آینده بازار کریپتو مطمئن هستند. همچنین، 72 درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، اظهار کردند که نگرانی خاصی درباره نوسانات بازار ارز دیجیتال در سال 2022 میلادی نداشتند.

اعتماد کاربران بازار نسبت به نهادهای واسطه مانند صرافی‌های ارز دیجیتال، اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی و بانک‌هایی که سپرده‌های ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند، 89 درصد اعلام شده است. این رقم نشان می‌دهد که اتفاقاتی که برای صرافی بزرگ FTX و دیگر شرکت‌های وابسته این صرافی افتاد، تاثیر چندانی بر اعتماد مشتریان به نهادهای واسطه‌ای این بازار نگذاشته است. این مسئله نشان می‌دهد که کاربران این بازار به دنبال تلفیق و پیوند ارزهای دیجیتال در جنبه مالی زندگی خود هستند.

پیوند ارزهای دیجیتال به زندگی افراد

در این نظرسنجی مشخص شده است که کاربران علاقه دارند تا ارزهای دیجیتال در جنبه‌های زندگی روزمره خود از جمله ارسال پول به دوستان و خانواده، پرداخت خریدهای کالا، خدمات و یا بدهی کارت‌های اعتباری، سرمایه‌گذاری بلندمدت و ترید روزانه استفاده کنند.

پیامی برای بانک‌ها

این نظرسنجی نکات جالبی را برای بانک‌ها نیز ارائه کرده است. در توضیحات این نظرسنجی آمده است که بانک‌ها می‌توانند با افزون ارزهای دیجیتال در سیستم خود، تعداد خدمات و محصولات خود را گسترش دهند تا به مشتریان خود تجربه بهتری را ارائه دهند. 75 درصد از شرکت‌کنندگان اظهار کرده‌اند که در صورت فروش ارزهای دیجیتال توسط بانک‌ها، مایل به خریداری این دارایی‌ها خواهند بود. این علاقه در گروه سنی 35 سال به بالا بیشتر از گروه سنی 18 تا 34 سال بوده است.

منبع: تجارت‌نیوز