به گزارش فاینوهاب به نقل از رویترز، قانون‌گذاران حوزه‌ی اوراق بهادار چین قوانینی را برای تنظیم سرمایه‌گذاری بازنشستگی خصوصی از طریق صندوق‌های مشترک پیشنهاد داده‌اند که معیارهایی را برای گزینه‌های واجد شرایط و نمایندگان فروش تحت طرحی تعیین کرده‌است و این موضوع باعث می‌شود شیوه‌ی جدیدی از پس‌انداز، به سمت بازار سرمایه هدایت شود. 

پیش‌نویس این قانون جدید که توسط کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) منتشر شده است،  طرحی در رابطه با بازنشستگی‌های خصوصی را ارائه می‌دهد که دولت چین  به وسیله‌ی آن می‌تواند با چالش‌های پیری جمعیت مقابله کند.

بر اساس این طرح، شهروندان چینی واجد شرایط می‌توانند از طریق حساب‌های بازنشستگی فردی خود، سپرده‌های پس‌انداز و محصولات بیمه را خریداری کنند. این عمل به طور بالقوه بازار بازنشستگی را تقویت می‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی از جمله Fidelity International و BlackRock را جذب می‌کند.

این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد:«قوانین پیشنهادی جدید سطح بالایی از امنیت را برای بیمه‌ها و محصولاتشان فراهم کرده است که  برای حفظ  منافع سرمایه‌گذاران طراحی شده‌»

CSRC همچنین ابراز داشت: در بخش آزمایشی این طرح صندوق‌هایی هدف هستند که حداقل 50 میلیون یوان (7.48 میلیون دلار) دارایی در سال گذشته داشته باشند و در ادامه انواع دیگر صندوق‌های خرده‌فروشی با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری روشن و سوابق بلندمدت خوب به تدریج به فهرست واجدین شرایط اضافه می‌شوند.

بر اساس اعلام شرکت تیانگفنگ سکوریتیز چین، در حال حاضر 91 صندوق بازنشستگی در این کشور دارای شرایط اعلام شده از سوی CSRC هستند، که علاوه بر این تعداد مدیران صندوق‌ها و نمایندگان فروشی که در حوزه مشاغل خصوصی بازنشستگی فعالیت می‌کنند باید با راه‌اندازی سیستم‌های کنترل داخلی، مشوق‌های بلندمدت اتخاذ کنند تا از عملکرد مستقل دارایی‌های بازنشستگی طبق قوانین اطمینان حاصل نمایند.

مشاوران مستقل سرمایه‌گذاری تخمین می‌زنند که بازار بازنشستگی خصوصی چین تا سال 2025 از 300 میلیارد دلار در حال حاضر به حداقل 1.7 تریلیون دلار افزایش پیدا کند. 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در 20 سال آینده، 28 درصد از جمعیت چین بیش از 60 سال سن خواهند داشت که در مقایسه با 10 درصد امروز، این کشور را به یکی از سریع‌ترین جمعیت‌های پیر در جهان تبدیل می‌کند و این موضوع اهمیت طرح قانون‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی را دوچندان می‌کند. 

منبع: رویترز

ترجمه فاینوهاب