به گزارش فاینوهاب و به نقل از رویترز، با بدتر شدن چشم‌انداز معاملات در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره و نوسان شدید بازار ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، بانک‌های ایالات متحده شروع به وام‌گیری کرده‌اند.

بانک آمریکا (BAC.N) روز دوشنبه فاش کرد که میزان وام اهرمی خود را تا مرز 300 میلیون دلار کاهش می‌دهد، سیتی گروپ (C.N) در سه ماهه دوم 126 میلیون دلار و   Wells Fargo & Co (WFC.N) به دلیل افزایش شکاف، تفاوت در بازده اوراق قرضه با سررسید مشابه اما با کیفیت اعتبار متفاوت است) 107 میلیون دلار کاهش داد.

وام‌های اهرمی معمولاً توسط شرکت‌هایی اخذ می‌شود که سطح بدهی بالایی دارند و معمولاً دارای رتبه‌های اعتباری نامناسبی برای وام‌گیری هستند. این گونه شرکت های سرمایه‌گذاری خصوصی را ترجیح می‌دهند.

آلستر بورثویک، مدیر مالی بانک آمریکا، در گزارشی گفت: آشفتگی بازار و کاهش ناگهانی رشد در سه ماهه دوم باعث رکود در بازارهای مالی شد و باعث شد تعدادی از معاملات در میان فعالان مختلف بازار کاهش یابد.

همچنین مارک میسون، مدیر مالی سیتی گروپ، هفته گذشته گفت: بخش مالی اهرمی تحت فشار قابل توجهی در این محیط قرار دارد.

او گفت: ما دیگر در این زمینه بازیکن بزرگی محسوب نمی‌شویم. ما در این سه ماهه حدود 126 میلیون دلار را کاهش ارزش را تجربه کرده‌ایم.

درعین‌حال ولز فارگو (Wells Fargo) روز جمعه اعلام کرد: کارمزدهای بانکداری سرمایه‌گذاری کاهش یافته است که منعکس‌کننده فعالیت‌های کم‌تر بازار و کاهش 107 میلیون دلاری “تعهدات مالی اهرمی بدون بودجه” به دلیل افزایش اسپرد بازار است.

لیوبا پترووا، رئیس بخش مالی اهرمی ایالات متحده در Fitch Ratings گفت: تورم تشدیدشده توسط مسائل زنجیره تامین و تحولات ژئوپلیتیکی بر سنگین کردن پرونده‌های اعتباری، همراه با رشد اقتصادی کندتر و سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه‌تر می‌تواند براین روند تاثیر گذار باشد.

داده‌های Dealogic نشان می‌دهد که وام‌های اهرمی در نیمه اول سال به 737 میلیون دلار نسبت به 883 میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافته است.

استراتژیست‌های BNP Paribas در یادداشتی خاطر نشان کردند، افزایش نرخ‌های فدرال رزرو دیگر تقاضای بیش‌تری ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است نسبت‌های پوشش بهره را بدتر کند – نسبت بدهی و سودآوری که برای تعیین این که یک شرکت چقدر می‌تواند به راحتی سود بدهی معوق خود را پرداخت کند، استفاده می‌شود.

بانک مرکزی ایالات متحده در تلاش است تا از افزایش بی امان قیمت‌ها جلوگیری کند.

در ماه ژوئن، فدرال رزرو نرخ وجوه فدرال را 75 واحد پایه افزایش داد که بزرگترین افزایش از سال 1994 بود، زیرا تورم به طور غیرمنتظره ای علیرغم انتظارات به اوج خود افزایش یافت.

 

منبع: رویترز

ترجمه از فاینوهاب