به گزارش فاینوهاب و به نقل از بیزنس اینسایدر بیمه‌گران آینده‌نگر که از پیشروان استفاده از تکنولوژی در این صنعت هستند، در تمامی لایه‌های سازمانی خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. 

تاثیرات پاندمی همچنان ادامه دارد و مردم هر روز بیش‌تر از دیروز فعالیت‌های آنلاین خود را گسترش می‌دهند و این بر فشار به شرکت‌های بیمه فعلی برای پذیرش فناوری دیجیتال می‌افزاید. 

 

شرکت‌های بیمه با شتاب بسیار در حال تسریع استفاده و استقرار هوش مصنوعی برای برآورده کردن نیازهای مشتریان خود هستند و در این مسیر تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و حتی به رقابت با شرکت‌های فناوری‌محور پرداخته‌اند. در همین راستا بیمه‌گذاران در حال حاضر دو برابر بیشتر از چهار سال پیش، از شرکت‌های بزرگ فناوری بیمه خریداری می‌کنند.

 

این محیط دیجیتالی و مبتنی بر فناوری باعث می‌شود که بیمه‌گران، بیش از پیش به ضرورت استفاده واقعی از هوش مصنوعی که می‌تواند خدمات رقابتی‌تری ارائه دهد، پی ببرند. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌های بیمه از هوش مصنوعی برای محاسبات دقیق‌تر حق بیمه‌ها استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خدمات خود رابا قیمت‌های مناسب‌تری ارائه دهند

بیمه‌گران با احساس خطر از پیش‌روی و پیشرفت استارتاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در این صنعت، در حال گسترش استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های اجرایی، مالی و پشتیبانی خود هستند تا از این ریسک مصون بمانند. 

 

بخش اجرایی بیمه

استفاده و استقرار هوش مصنوعی در این بخش از طریق اینترنت اشیا (IoT) و در قالب دستیارهای مجازی برای ارائه یک تجربه دیجیتالی یکپارچه‌تر و بهبود رضایت مشتری نمود پیدا می‌کند.

 

بخش مالی بیمه

بیمه‌گران از هوش مصنوعی در دفاتر مرکزی خود برای تسریع در محاسبه‌ی ریسک و افزایش دقت این محاسبات استفاده می‌کنند که فرآیند جذب مشتری را روان‌تر و مقرون به صرفه می‌کند.

 

بخش پشتیبانی بیمه

هوش مصنوعی، با ساده‌سازی فعالیت‌هایی نظیر بررسی ادعاهای تقلبی، کارایی عملیاتی را افزایش می‌دهد و مدیریت خسارات در دفاتر پشتیبانی بیمه را بهینه‌تر می‌کند.

منبع: بیزنس اینسایدر

ترجمه از فاینوهاب