به گزارش فاینوهاب، شرکت راجرز پس از قطعی گسترده‌ی اینترنت در کانادا اعلام کرد که 10 میلیارد دلار کانادا طی سه سال آینده در هوش مصنوعی (AI) سرمایه‌گذاری خواهد کرد و آزمایشات و نظارت بر این سرمایه‌گذاری، تنها چند هفته زمان خواهد برد.

این تصمیم پس از اختلال فراگیر 19 ساعته در اپراتور برجسته‌ی کانادایی با حدود 10 میلیون مشترک بی‌سیم و 2.25 میلیون مشترک خرده فروشی اینترنت گرفته شد.

دولت کانادا همچنین دستور تحقیقاتی را صادر کرده و از شرکت‌های مخابراتی خواسته است تا ظرف 60 روز با توسعه پروتکل‌های ارتباطی به منظور افزایش آگاهی مردم اقدام کنند.

استافیری مدیر اجرایی راجرز گفت: اپراتورهای مخابراتی کانادا پیشرفت‌هایی در توافق‌نامه رسمی بین اپراتورها برای تغییر خودکار تماس‌های 911 (تماس اضطراری) به شبکه‌های یکدیگر، حتی در صورت قطع شدن شبکه هر شرکت مخابراتی، داشته است.

استافیری روز یکشنبه در نامه‌ای اظهار داشت: “من معتقدم این تنها راه مسئولانه  است و من شخصا متعهد هستم که آن را برای همه کانادایی‌ها ممکن کنم.”

وی ادامه داد:‌ این شرکت به طور فیزیکی خدمات بی‌سیم و اینترنت را برای ایجاد یک شبکه “همیشه فعال” جدا می‌کند – تا اطمینان حاصل شود که مشتریان دوباره با قطعی خدمات تلفن همراه و اینترنت مواجه نشوند.

 

منبع: رویترز

ترجمه از فاینوهاب