به گزارش فاینوهاب به نقل از بیزنس‌اینسایدر، یک منبع آگاه گفت: بانک‌هایی که قصد استخدام‌ برای موقعیت‌های خاص دارند، همچنان مایل به پرداخت هزینه‌های زیادی هستند. بنابراین در موقعیت شغلی که درآمد کارشناسان را تامین کنند، فضا برای کار وجود دارد. 

بلومبرگ گزارش داد، برای مثال، جفریز، کریس روپ، رئیس مشترک M&A آمریکای شمالی در JPMorgan را استخدام کرد و جنی لی، یکی از کارشناسان مطرح در حوزه کسب‌وکار، اخیراً جی‌پی مورگان را ترک کرد تا کسب‌وکار اعتبار خصوصی را در شرکت سرمایه‌گذاری Brigade Capital Management ایجاد کند.

کمبود معاملات می‌تواند وام‌هایی که سرمایه‌پذیران در ابتدای امسال گرفته‌اند را نیز با ضرر مواجه کند. در پایان سه ماهه دوم، بانک‌ها حدود 1.3 میلیارد دلار به دلیل تعهدات بدهی شرکت‌ها ضرر کرده‌اند و نتوانسته‌اند به سرمایه‌گذاران شخص ثالث در بازارهای اوراق قرضه، وام بفروشند.

این یک تغییر خیلی مهم از ابتدای سال جاری است، یعنی از زمانی که کارشناسان تامین سرمایه پاداش‌های خود را برای کالاهای لوکسی مانند پورشه و قایق‌های تفریحی فوق‌العاده خرج کردند. 

پول ارزان و بازار پررونق سهام این فعالین بازار سرمایه را قادر ساخت تا معاملات در سراسر بازارهای سرمایه را به سطوح بی‌سابقه در دو سال گذشته برسانند و بسیاری از آن‌ها پاداش‌های قابل توجهی نیز گرفتند.

بر اساس داده‌های شرکت مشاوره Alan Johnson Associates، تامین سرمایه‌ها بیش‌ترین ضربه را در فصل بعدی خواهند دید. 

افرادی که در بخش‌های پذیره‌نویسی فعال‌اند ممکن است شاهد کاهش بین 40 تا 45 درصدی پاداش‌ها نسبت به سال گذشته باشند. داده‌ها نشان می‌دهد افرادی که در خدمات مشاوره‌ای مانند M&A کار می‌کنند، احتمالاً شاهد کاهش چک‌های پاداش خود بین 20 تا 25 درصد خواهند بود.

یکی از بهترین کارشناسان حوزه تامین سرمایه گفت: وقتی حجم معاملات شما کاهش می‌یابد و بانک‌ها متحمل ضرر می‌شوند، مشخصا سال خوبی را به همراه نخواهد داشت. ما همچنین شاهد توقف استخدام‌های غیر رسمی و اعلام‌نشده در سطوح پایین هستیم.”

 

منبع: بیزنس اینسایدر

ترجمه از فاینوهاب