اظهارات مقامات چین نشان می‌دهد روند رشد اقتصاد چین به طور غیرمنتظره‌ای کند شده و نشانه‌ها حاکی از کاهش سرعت سرمایه‌گذاری در املاک است. 

یوان دا، سخنگوی کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) در یک کنفرانس خبری گفت: چین به وسیله ی بهینه کردن سیاست‌های خود به اقتصاد پایدار کمک می‌کند و مایل است با طراحی سیاست‌های کلان اقتصادی و اصلاح سیاست‌های سابق، تقاضا را افزایش دهد. 

یوان افزود: چین با استفاده از اوراق قرضه دولتی و اعتبارات جدید اعطایی توسط بانک‌های دولتی این روند را تسریع می‌کند. 

NDRC در راستای اجرایی کردن این سیاست‌ها در ماه گذشته یک پروژه سرمایه‌گذاری در دارایی ثابت به ارزش 236.8 میلیارد یوان (34.89 میلیارد دلار) را نیز تصویب کرد.

لو گوسان، یکی از مقامات بخش توسعه زیرساخت NDRC در همان کنفرانس خبری گفت که چین بیش از 3.45 تریلیون یوان اوراق قرضه را که برای توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده بود، منتشر کرده است. این بخشی از سهمیه اوراق قرضه سالانه 2022 به مبلغ 3.65 تریلیون یوان بوده است.

چین در حال افزایش بودجه‌ی پروژه‌های زیرساختی برای حمایت از اقتصاد در حال رشدی است که به دلیل محدودیت‌های شدید COVID-19، به خصوص در حوزه‌ی بازار املاک و کالاهای مصرفی، آشفته و دچار بحران شده بود.

داده‌های اداره آمار نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها در اوایل سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.4 درصد رشد داشته است. 

این داده‌ها همچین نشان می‌دهد وضعیت اشتغال همچنان شکننده است و با این که نرخ بیکاری مبتنی بر نظرسنجی در چین اندکی کاهش یافته است،با این حال بیکاری جوانان همچنان رقم بالایی را نشان می‌دهد.

یوان همچنین گفت: اشتغال جوانان امسال به دلیل هم‌پوشانی عوامل ساختاری تحت فشار بیش‌تری قرار گرفته است. در این حوزه دولت چین اقدامات عملی را برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و اشتغال‌زایی جوانان به کار خواهد گرفت.