به گزارش فاینوهاب و به نقل از بلومبرگ،‌ صندوق سرمایه‌گذاری Soros، با رشد شدید قیمت سهام شرکت‌های فناوری بزرگ، سهم آن‌ها را در سبد سرمایه‌گذاری خود افزایش داد و بیش از 200 میلیون دلار به سهام شرکت American Campus Communities اضافه کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری جورج سوروس، سهام شرکت‌های آمازون و آلفابت و سلزفورس را در میان سایر شرکت‌های بزرگ فناوری، افزایش داد. 

این شرکت مستقر در نیویورک همچنین یک موقعیت 20 میلیون دلاری جدید از شرکت تسلا را دارد، اگرچه این تنها 0.4 درصد از سبد 4.6 میلیارد دلاری سوروس در ایالات متحده است که در سه ماهه دوم سال جاری 664 میلیون دلار کاهش یافته است. 

از میان سایر سهام‌هایی که این صندوق به سبد خود افزوده است می‌توان به 168 میلیون دلار سهام Alleghany Corp و 201.5 میلیون دلار سهام در American Campus اشاره کرد که Blackstone Inc در ماه آوریل با خرید آن موافقت کرد.

سهام شرکت‌های فناوری با وجود نزولی بودن بازار در سال جاری رشد داشته است.

مدیر صندوق سوروس، از ثروت خود برای تأمین مالی گروه‌هایی که عدالت، دموکراسی، حقوق بشر و سیاست مترقی را از طریق بنیادهای جامعه باز خود ترویج می کنند، استفاده کرده است.

او میلیاردها دلار در تلاش های بشردوستانه خود هزینه کرده است و بیشتر دارایی‌های شرکت او اکنون به بنیادهای عام‌المنفعه تعلق دارد. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت شخصی او 8.5 میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: بلومبرگ

ترجمه از فاینوهاب