در جلسه شورای ورزش دبی (Dubai Sports City) برنامه‌های توسعه استادیوم‌های فوتبال در دبی بررسی شد و به مقامات ذی‌ربط دستور داده شد تا بر اساس برنامه زمان‌بندی مصوب برای اجرای آن‌ها تلاش کنند.

سهم بخش ورزش در اقتصاد دبی، طی سال‌های اخیر، رشد پایداری را نشان می‌دهد و در سال 2021 به 9 میلیارد درهم رسید که 2.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

شیخ منصور بن محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس شورای ورزش دبی (DSC)، گفت: این بخش همچنین از ایجاد 105000 فرصت شغلی خبر داد که 3.8 درصد از کل اشتغال در امارات را تشکیل می‌دهد.

رئیس DSC، چارچوب نظارتی پیشگام و زیرساخت‌های قوی دبی را از عوامل این دستاورد دانست. 

وی اظهار داشت: حمایت دولت از این صنعت یک اولویت اساسی در پی تلاش دبی برای تبدیل شدن به بهترین شهر جهان برای زندگی و کار است.

وی افزود: با پشتوانه یک چارچوب نظارتی قوی و سبک زندگی اجتماعی فعال، از رشد بخش ورزش حمایت شده است.

 منصور بن محمد ادامه داد: علاوه بر پرورش ورزشکاران اماراتی و خارجی مقیم امارات متحده عربی و تضمین سلامت و شادی جامعه، صنعت ورزش اکنون سهم اقتصادی قابل توجهی در دبی دارد.

شیخ منصور گفت: در این مطالعه سهم اقتصادی ورزش در حوزه‌های مختلف صنعت، از جمله گردشگری ورزشی، سرمایه‌گذاری در آکادمی‌های آموزشی ورزشی، رویدادهای ورزشی و موارد دیگر را تحلیل و محاسبه شده است.

 

DSC ستاره‌های بین‌المللی ورزشی و سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا از امکانات کلاس جهانی دبی برای افتتاح آکادمی‌های ورزشی و میزبانی مسابقات قهرمانی جهانی و اردوهای آموزشی برای باشگاه‌های مختلف، تیم‌های ملی و ورزشکاران قهرمان و همچنین بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف خود استفاده کنند.

استراتژی و سیاستهای جدید ورزشی دبی بر باشگاه‌های ورزشی در دبی، زیرساخت‌های امکانات ورزشی، ورزش‌های الکترونیکی، گردشگری ورزشی و فناوری ورزشی و غیره تمرکز دارد.

در این جلسه همچنین برنامه‌های توسعه ورزشگاه‌های فوتبال در دبی بررسی و به مقامات ذی‌ربط دستور داده شد تا بر اساس برنامه زمانی مصوب، نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

 

منبع: Arabian Business

ترجمه از فاینوهاب