به گزارش فاینوهاب و به نقل از رویترز، بانک‌های بزرگ وال‌استریت در پی استفاده از پیام‌رسان‌های غیررسمی نظیر واتس‌اپ، در آستانه‌ی جریمه‌هایی تا ۲۰۰ میلیون دلار قرار گرفته‌اند. 

گفته می‌شود استفاده از این پیام‌رسان‌ها الزامات نظارتی را نقض کرده و کنترل فعالیت‌ها را دچار چالش می‌کند و احتمال این که مجموع جریمه‌ها از یک میلیارد دلار بیش‌تر شود وجود دارد که تا پایان سپتامبر رقم دقیق آن اعلام خواهد شد. 

به گفته منابع آگاه، در فهرست جریمه‌شدگان بانک‌هایی وجود دارد که هر کدام ممکن است تا 200 میلیون دلار جریمه شوند. از جمله این بانک‌ها می‌توان به گلدمن ساکس و مورگان استنلی و یوبی‌اس گروپ اشاره کرد. 

گروه‌های مالی جفریز و نومورا هلدینگز در حال نزدیک شدن به توافق با قانون‌گذاران هستند و در این راستا ممکن است جریمه‌های کم‌تری را پرداخت کنند. البته این نکته می‌تواند ناشی از به دلیل ارزش مالی کم‌ترآنها نیز باشد. 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا این کشور (CFTC) قصد دارند تا 30 سپتامبر، پایان سال مالی جاری دولت، ریز معاملات خود را با بانک‌ها اعلام کنند و این جریمه‌ها را در آمار اجرایی سالانه دولت قرار می‌دهد.

هیچ کدام از مسئولین مربوط به SEC و CFTC و یا نهادهای جریمه‌شده حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده‌اند. 

طبق قوانین SEC و CFTC، شرکت‌های کارگزاری باید ارتباطات نوشتاری کارکنان خود را حفظ و نظارت کنند. سرویس‌هایی مانند واتس‌اپ و سیگنال به حریم خصوصی اولویت می‌دهند و می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که پس از چند روز یا پس از خواندن چت، پیام‌ها را به‌طور خودکار حذف کنند و این بحث‌های نظارتی را دچار چالش می‌کند. از طرفی اطلاعات محرمانه را در معرض هک قرار می‌دهد. 

این عمل در مراحل اولیه همه‌گیری، زمانی که کارمندان به طور کامل از خانه کار می‌کردند، رایج‌تر و تشخیص آن سخت‌تر شد.

یک مقام آگاه در ارتباط با بالا بودن مبلغ جریمه‌ها گفت:جریمه‌ها برای اینکه به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کنند، بالا هستند. از سوی دیگر، دموکرات‌ها دوست دارند میزان جریمه‌ها را افزایش دهند.

در یک نمونه از بررسی‌ها SEC به این نتیجه رسیده است که سیاست‌های جی پی مورگان استفاده از واتس اپ را برای فعالیت‌های تجاری این مجموعه ممنوع می‌کند. اما ده‌ها هزار پیام در سرویس‌های مختلف پیام‌رسان شناسایی شده است که این قانون را نقض می‌کند. 

 

بانک‌های آمریکا، مورگان استنلی و بارکلیز در ماه گذشته فاش کرده اند که 200 میلیون دلار، برابر با جی پی مورگان، برای حل این تحقیقات پرداخت خواهند کرد. بارکلیز در بایگانی اوراق بهادار اعلام کرد که رگولاتورها متوجه شده‌اند که واحدهای تجاری آن «به تعهدات مربوط به نگهداری سوابق و نظارت خود عمل نکرده‌اند، در صورتی که چنین ارتباطاتی توسط کارمندان از طریق کانال‌های پیام الکترونیکی ارسال یا دریافت شده است که توسط بانک برای استفاده تجاری تأیید نشده است. کارمندان.”

 

چندین بانک دیگر فاش کرده اند که در حال مذاکره با SEC و CFTC برای حل و فصل تحقیقات هستند اما نگفته‌اند میزان جریمه آن‌ها چقدر است. به عنوان مثال، گلدمن ساکس گفت که در حال پیش‌برد مذاکرات با SEC و CFTC در رابطه با این مسئله است اما از اظهار نظر بیش‌تر در این رابطه خودداری کرده‌اند. 

فشار SEC برای جریمه‌های کلان، فضای واحدهای حقوقی را بسیار پرتنش کرده است. وکلا و واحدهای حقوقی این بانک‌ها مدعی هستند این تحقیقات هیچ‌گونه کلاهبرداری یا آسیبی به مشتریان را نشان نمی‌دهد.

مقامات SEC گفته‌اند که استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شخصی غیرقانونی بوده و توانایی آن‌ها برای انجام تحقیقات را تضعیف کرده است.

منبع: وال استریت ژورنال

ترجمه از فاینوهاب