به گزارش فاینوهاب و به نقل از رویترز، بورس‌های کشورهای اروپایی در پی چشم‌انداز رکود، سیگنال‌های ناشی از جنگ‌ها اوکراین و روسیه و کاهش عرضه‌ی گاز از جانب روسیه‌، روزهای تیره‌ای را سپری می‌کنند. 

استاکس اروپا ۶۰۰ (شاخص بازارهای بورس لندن، بورس پاریس، بورس فرانکفورت و بورس سیکس سوئیس) در معاملات صبح 1.1 درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود از در ماه جولای رسید.

گازپروم نیز اعلام کرد روسیه عرضه گاز طبیعی به اروپا را به مدت سه روز در پایان ماه متوقف می‌کند و به این ترتیب فشارها در آستانه‌ی زمستان بر اروپا افزایش می‌یابد. 

سهام شرکت‌های یونیپر و فورتوم که از تامین کنندگان انرژی در آلمان و فنلاند هستند به ترتیب ۸.۱ و ۳.۷ درصد سقوط کردند.

در این میان، یک خرده‌فروشی فرانسوی پس از اینکه اعلام کرد قیمت‌های ۱۰۰ محصول خود را برای کمک به مردم برای مقابله با تورم در این کشور افزایش نمی‌دهد، ۱.۷ درصد سقوط کرد.

جین فولی، استراتژیست ارشد فارکس در رابوبانک، گفت: پیش‌بینی می‌شود اقتصاد منطقه یورو در زمستان امسال وارد رکود شود و این موضوع تحت تاثیر میزان ذخایر انرژی اروپا قرار دارد. 

یواخیم ناگل، رئیس بوندس بانک، به یک روزنامه آلمانی گفت: بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد و این در صورتی است که ممکن است تورم در آلمان به شکل فزاینده‌ای وجود داشته باشد چرا که نرخ تورم تا سال 2023 بالا خواهد ماند.

در حال حاضر قیمت بازارها در ماه سپتامبر 60 واحد پایه افزایش یافته و در بقیه سال، مجموعاً 130 واحد پایه افزایش یافته است.

باید توجه داشت که بازارهای اروپایی در روزهای اخیر به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران از تأثیر تورم فزاینده و دشواری شرایط مالی بر چشم‌انداز اقتصادی،روند نزولی به خود گرفته‌اند.

منبع: رویترز

ترجمه از فاینوهاب