جان مک، مدیر عامل سابق بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی که مقر اصلی آن در ایالات متحده است، پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین (BTC) و سایر رمزارزها می‌توانند بخشی از دنیای تجارت دیجیتالی شوند و بسیاری از ما در آینده این رویداد را خواهیم دید.

به گزارش فاینوهاب و به نقل از تجارت‌نیوز، مک در گفتگو با CNBC در مورد اینکه وال استریت در آینده دیجیتال و کریپتو چه خواهد شد، گفت که فکر نمی‌کند این بازار به طور کامل «از بین برود»، بلکه «به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد».

آینده کریپتو در سیستم مالی

این مدیر با سابقه همچنان در درک ارزش واقعی رمزارزها مشکل دارد. اما در ادامه گفتگو خود افزود، که ۵۰ سال آینده، شاید معاملات رمزارزی به شکل کلان در معاملات پولی استفاده شوند.
همچنین از آنجایی که همه چیز در زمان کنونی آنلاین است، مردم نیازی به نگرانی در مورد قرار دادن پول خود در بانک ندارند، اما «شما باید مطمئن شوید که دارایی‌های شما محافظت شده هستند و کسی نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.
با این اوصاف، او در ادامه پیشنهاد کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، پدیده رمزارز و دیجیتالی شدن در دنیای تجارت ممکن است به امری عادی تبدیل شود.
وی افزود، پنجاه سال آینده فکر می‌کنم همه چیز حتی الکترونیکی‌تر خواهد شد. همچنین آینده بیشتر به سمت اشتراک نظرات انسان‌ها در حوزه رایانه‌ و در مورد نحوه تجارت، نحوه ریسک کردن آن‌ها هدایت خواهد شد.

سابقه مک به عنوان سرمایه‌گذار

مک مشاور ارشد شرکت سرمایه‌گذاری Kohlberg Kravis Roberts و مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره مورگان استنلی است. او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ در سمت مدیر عامل بانک و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ رئیس هیئت مدیره این بانک بود است. وی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴، به عنوان مدیر عامل بانک سرمایه‌گذاری جهانی Credit Suisse فعالیت داشته است.
مک مدت کوتاهی است که به سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو روی آورده است. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هنوز بیت‌کوینی دارد یا خیر، پاسخ مثبتی داد.

سابقه بانک مورگان استنلی در کریپتو

مورگان استنلی مدتی است که وارد دنیای کریپتو شده است. به عنوان مثال، این بانک در مارس ۲۰۲۱، برنامه‌های خود را برای ارائه سه صندوق بیت‌کوین به مشتریان ثروتمند خود اعلام کرد.
به گزارش ماه اکتبر این بانک، جیمز گورمن، مدیر عامل مورگان استنلی، نسبت به برخی از مدیران بانک سرمایه‌گذاری همکار خود، نسبت به ارزهای دیجیتال انتقاد کمتری داشت.
وی همچنین بیان داشت، فکر نمی‌کنم کریپتو و دنیای رمزارز یک موضوع گذرا باشند و یا در بلند مدت از بین بروند. گورمن در جریان یک تماس بیان کرد، من نمی دانم ارزش بیت‎کوین چقدر است، اما این رمزارز از بین نخواهد رفت».
علاوه بر این، دوازده صندوق نهادی تحت مدیریت مورگان استنلی، ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق معاملات آتی تسویه نقدی یا از طریق سرمایه‌گذاری در Grayscale Bitcoin Trust در بازار بیت‎کوین و تحت تاثیر آن قرار داشته باشند.

منبع: تجارت‌نیوز