مقدمه

تحریریه فاینوهاب- مدیریت امور مالی شخصی برای هر فردی که می‌خواهد به ثبات و استقلال مالی دست یابد، حیاتی است. مدیریت موثر امور مالی شامل تامین بودجه، کاهش بدهی، پس‌انداز برای موارد اضطراری و هزینه‌های آینده و سرمایه‌گذاری عاقلانه است.

بر اساس نظرسنجی سواد مالی 2021 که توسط بنیاد ملی مشاوره اعتباری انجام شد، 33 درصد از آمریکایی‌ها بودجه‌ای برای خود تعریف نمی‌کنند و 39 درصد از ماه به ماه بعدی بدهی کارت اعتباری دارند. علاوه بر این، تنها 35 درصد از پاسخ‌دهندگان برنامه پس‌انداز با اهداف مشخص دارند.

تامین و تعریف بودجه

بودجه یک ابزار ضروری برای مدیریت امور مالی شخصی است وبه شما افراد می‌کند تا درآمد و هزینه‌های خود را پی‌گیری کنند، مواردی که ایجاد هزینه‌ی غیرضروری می‌کنند کاهش دهند و و بودجه را به اهداف مالی از پیش تعیین‌شده اختصاص دهند.

طبق یک نظرسنجی در سال 2021 توسط Bankrate تنها 20٪ از کسانی که برای خود بودجه تعریف می‌کنند به آن پایبند هستند و هزینه‌های خود را بر اساس برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده طبقه‌بندی می‌کنند. از سوی دیگر، 40 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بودجه‌ای تعریف نمی‌کنند چرا که توان کافی برای پرداخت تمام هزینه‌های خود دارند. 

اما نکته‌ی اساسی آن است که تعریف بودجه تنها برای پوشش هزینه‌های نیست و به داشتن آینده‌ی مالی بهتر برای افراد کمک می‌کند. 

کاهش بدهی

سطوح بالای بدهی می‌تواند مانع مهمی برای دستیابی به استقلال مالی باشد. بر اساس گزارش فدرال رزرو، تا سال 2021، کل بدهی خانوارها در ایالات متحده 14.96 تریلیون دلار است که بدهی‌های وام مسکن بیش‌ترین سهم را با 10.35 تریلیون دلار تشکیل می‌دهد.

طبق یک نظرسنجی در سال 2021 توسط LendingTree، حدودا 47٪ از آمریکایی‌ها بدهی کارت اعتباری دارند که میانگین 5315 دلار بدهی است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 44 درصد از پاسخ‌دهندگان دارای بدهی وام دانشجویی هستند که میانگین مانده آن 32731 دلار است.

باید توجه داشت با کاهش بدهی‌های غیرضروری افراد توانایی بیش‌تری در پس‌انداز کردن برای شرایط پیچیده‌ی اقتصادی حال حاضر دنیا دارند و از طرفی توان آن‌ها برای سرمایه‌گذاری نیز افزایش می‌یابد که می‌تواند محل درآمدی برای آینده‌ی این افراد باشد. 

پس‌انداز برای موارد اضطراری و هزینه‌های آینده

داشتن صندوق اضطراری برای مقابله با هزینه‌های غیرمنتظره مانند تعمیر خودرو، صورت‌حساب‌های پزشکی یا از دست دادن شغل ضروری است. در سال 2021 یک نظرسنجی توسط Bankrate انجام شد که طی آن تنها 39٪ از آمریکایی‌ها پس‌انداز کافی برای پوشش هزینه‌های غیرمنتظره 1000 دلاری دارند.

پس‌انداز برای هزینه‌های آینده، مانند بازنشستگی یا پیش‌پرداخت خانه، برای دستیابی به استقلال مالی نیز بسیار مهم است. طبق یک نظرسنجی در سال 2021 توسط مرکز مطالعات بازنشستگی Transamerica، تنها 43٪ از کارگران یک برنامه پس‌انداز بازنشستگی دارند و میانگین پس انداز بازنشستگی در بین کارگران 69000 دلار است.

سرمایه‌گذاری هوشمندانه

سرمایه‌گذاری می‌تواند به شما کمک کند تا ثروت خود را افزایش دهید و به اهداف مالی خود برسید. طبق یک نظرسنجی در سال 2021 توسط فدرال رزرو، 52 درصد از خانوارهای آمریکایی در بازار سهام سرمایه‌گذاری کرده اند و 14 درصد در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک.

این ارقام نشان‌دهنده‌ی سواد مالی افراد یک کشور است که بیش از 65 درصد افراد، برای سرمایه‌گذاری ساده‌ترین و معروف‌ترین روش‌ها را انتخاب می‌کنند. 

برای حفظ ارزش پول آگاهی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری داشتن سواد مالی ابتدایی بسیار ضروری است. 

کرونا و استرس مالی

علاوه بر این موارد، مهم است که توجه داشته باشید که همه‌گیری COVID-19 تأثیر قابل توجهی بر مدیریت امور مالی شخصی داشته است، به طوری که بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و سایر شرایط پیش‌بینی‌نشده، از دست دادن شغل، کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها را تجربه می‌کنند.

در پاسخ به همه‌گیری، دولت اقدامات امدادی متعددی مانند پرداخت‌های محرک و افزایش مزایای بی‌کاری را اجرا کرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این اقدامات ممکن است برای مقابله با چالش‌های مالی بلندمدت که بسیاری از افراد در جهان با آن مواجه هستند کافی نباشد.

برای مقابله با چالش‌های ناشی از همه‌گیری و بهبود مدیریت مالی کلی، افراد می‌توانند چندین گام از جمله:

  1. ارزیابی مجدد بودجه و یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها.
  2. اولویت دادن به بازپرداخت بدهی، به ویژه بدهی کارت اعتباری با بهره بالا.
  3. ایجاد یک صندوق اضطراری برای پوشش هزینه های غیرمنتظره.
  4.  مشاوره مالی حرفه‌ای برای توسعه یک برنامه مالی بلند مدت.

را در نظر داشته باشند. 

در نتیجه، مدیریت مالی شخصی برای دستیابی به ثبات و استقلال مالی ضروری است. در حالی که بسیاری از افراد در این زمینه با چالش‌های قابل توجهی روبرو هستند، برداشتن گام‌هایی برای ایجاد بودجه، کاهش بدهی، صرفه جویی در موارد اضطراری و هزینه‌های آینده و سرمایه‌گذاری عاقلانه می‌تواند به افراد در دستیابی به اهداف مالی خود کمک کند. علاوه بر این، جستجوی مشاوره مالی حرفه‌ای و مطلع ماندن از تغییرات در چشم‌انداز اقتصادی می‌تواند به افراد کمک کند تا چالش‌های ناشی از همه‌گیری COVID-19 و سایر شرایط پیش‌بینی نشده را کنترل کنند.